Închirierea imobiliară este o afacere, nu un hobby, iar imobilul închiriat reprezintă o investiție care trebuie protejată. Delegarea completă a administrării imobilului, împreună cu preluarea riscurilor asociate acesteia reprezintă economisire de timp și energie pentru proprietar.
Cele mai eficiente servicii administrare imobile se fac cu ajutorul companiilor de nădejde care oferă valori ridicate și servicii complexe clienților. Dar ce presupune de fapt administrarea unui imobil? În dicționarul limbii române termenul presupune o construcție pentru locuit precum un bloc, o casă, locuință unifamilială, duplex sau un sediu de birou.
Pasiunea fondatorilor lemonaid.ro pentru dialog și cooperare a născut prima firmă pentru servicii administrare imobile din județul Timiș, astfel că acestea constau în verificări complete a chiriașilor, pregătirea întregii documentații și efectuarea de inspecții periodice sau de reparații la fața locului. În plus, închirierea unui imobil presupune o serie de operațiuni care necesită timp și cunoștințe: pregătirea pentru listare, fotografii, postare anunțurilor, întâlniri cu potențialii chiriași, redactarea și semnarea contractelor de închiriere, reparații, iar uneori, în cele mai dificile cazuri, evacuarea chiriașilor și reluarea întregului proces.
Beneficiile oferite atât proprietarilor și chiriașilor de imobile se referă la economisirea de timp, bani și energie. Preluăm imobilul și ne ocupăm de managementul asociat închirierii proprietății.
Închirierea unui imobil presupune o serie de operațiuni care necesită timp și bani: pregătirea pentru listare, fotografii, postare anunțuri, întâlniri cu potențialii chiriași, redactare și semnare contract de închiriere, reparații, iar uneori, în cele mai dificile cazuri, evacuarea chiriașilor și reluarea întregului proces.
Eliminăm stresul gestionării reparațiilor – în maxim 24 de ore evaluăm defecțiunile apărute la proprietatea ta și propunem soluții de remediere, acolo unde nu se pot face reparațiile pe loc.
Echipa de mentenanță este disponbilă 24 de ore din 24 de ore pentru solicitările venite din partea chiriașilor sau proprietarilor.

În plus, după primirea aplicațiilor pentru închiriere, personalul lemonaid consultă informațiile atât din baza de date existentă, cât și în cele aflate în cadrul instituțiilor publice. În acest mod, se poate afla cât de stabil financiar este un chiriaș, dar și dacă a făcut obiectul unui proces de evacuare anterior

Întrebări frecvente
De ce aş plăti o firmă să se ocupe de administrarea apartamentului meu şi nu aş face eu asta?
Puteţi face asta, dar merită?
Veţi avea de-a face cu:
- solicitări de reparaţii venite în cele mai nepotrivite momente;
- întrebări aproape zilnice de la chiriaşi despre apartament, acte, utilităţi şi plata lor, întreţinere, vecini, funcţionarea electrocasnicelor, mobilierului ş.a.m.d;
- coordonare meşteri pentru diversele reparaţii (telefoane şi nervi);
- întârzieri repetate ale plăţii chiriei şi utilităţilor;
- va trebui să fiţi prezent deseori la apartament ori de câte ori veţi avea un nou chiriaş (semnare, predare, preluare apartament) încasare chirie sau la reparaţii;
- proceduri de evacuare pe care nu le cunoaşteţi sau costuri cu avocaţi pentru a da afară chiriaşul.
Ce tipuri de imobile administrează lemonaid?
Oferim servicii de administrare pentru proprietățile rezidențiale, apartamente, locuințe unifamiliale, duplex și înșiruite.
În plus, putem administra clădiri de birouri și spații comerciale de dimensiuni mici și medii din Timișoara și Arad.
Cât costă serviciul de property management?
Administrarea proprietății presupune achitarea unui tarif de 50% din valoarea primei chirii și 10% din chiria încasată efectiv de proprietar, lunar, minim 39 euro/lună. În perioadele în care proprietatea este liberă nu se plătește vreun tarif de administrare.
Cum verificăm potențialii chiriași?
După primirea aplicațiilor pentru închiriere, verificăm informațiile atât în baza noastră de date cât și în cele aflate în cadrul instituțiilor publice. Putem afla, de exemplu, dacă a făcut obiectul unui proces de evacuare sau a altor tipuri de litigii care ar afecta credibilitatea potențialului chiriaș.
Ce se întâmplă în cazul în care chiriaşii trebuie evacuaţi?
Fondatorii lemonaid sunt avocaţi de profesie, iar procedurile de evacuare sunt bine implementate în cadrul companiei.
Contractul de închiriere permite parcurgerea unei proceduri urgente în faţa instanţei de judecată, urmată de executarea silită a chiriaşilor, în cazul în care aceştia nu înţeleg să elibereze imobilul şi să achite toate restanţele aferente.
Cine plăteşte costul reparaţiilor din imobil?
Plata acestor intervenţii se face potrivit dispoziţiilor contractuale şi legale, în funcţie de:
- tipul intervenţiei;
- natura defecţiunii.
Spre exemplu, dacă există defecţiuni cauzate de vina chiriaşului (utilizarea improprie a instalaţiei electrice, termice, a electrocasnicelor, pagube cauzate voluntar etc.) acesta va suporta costurile intervenţiei noastre.
În schimb, dacă vom constata defecţiuni sau stricăciuni ce decurg din utilizarea normală (fisuri sau scurgeri la conducte, defecţiuni ale instalaţiilor de energie termică sau electrică, defecţiuni ale ferestrelor sau uşilor cauzate de vechime etc.) costul remedierii acestora va fi achitat de către dumneavoastră.
Se poate prelua în administrare un imobil deja închiriat?
Da, preluarea unui imobil se poate face chiar dacă acesta este deja închiriat. Procedurile noastre fac posibilă tranziția în cele mai bune condiții a administrării de la proprietar către lemonaid.
Cine se ocupă de contractul de închiriere? Trebuie să fiu prezent la semnare?
lemonaid face toate demersurile ce privesc închirierea, iar dumneavoastră nu trebuie să fiţi prezent la nicio procedură (semnare contract, proces – verbal, evacuare etc.).